top of page

Утвърждение и медитация за здраве, благосъстояние и щастие


Какво говорите на себе си?

Нашият вътрешен диалог е важна страна от архетипът „Близнаци“. Говорите ли на себе си В МОМЕНТА? КАКВО си казвате? Нека да разследваме въпросът за просперитета, достатъчността и изобилието. Каква е основната тема на вашият вътрешен разговор относно финансите?

След като започнах да правя Медитацията за Телепатично Общуване, описана в предишната ми публикация, започнах да си повтарям на ум -

Аз съм щастлива

Аз съм здрава

Аз съм богата

Тези думи ме накараха да се почувствам щастлива и промениха вътрешния ми разговор относно просперитета. Нещо коренно се промени отвътре. Сега, когато започна да мисля за финансови притеснения, използвам новата си мантра/утвърждение, за да насоча вътрешния си разговор в нова посока. Започнах да забелязвам всичките си благословии и да чувствам дълбока благодарност.

Утвърждение

Никога не съм била голям почитател на утвържденията, защото по някакъв начин чувствах, че се залъгвам. Но този път почувствах, че утвърждавам своята истина.

Имаме нужда да намерим такъв начин да разговаряме със себе си, че той да не бъде повърхностен или механично наложен, а основан на истинската нужда от честен диалог по между ни. Повтарянето на мантра на език, който не разбираме е мощен метод да се разрушат мисловните модели. Понякога обаче това не успява да задоволи нуждата ни от вътрешен разговор относно различни житейски случки и предизвикателства. Имаме нужда от думи и послания, които да разберем и да обмислим, за да решим какво да направим вместо да избягаме в отрицанието.

Имаме нужда да се измъкнем от негативния си ум и негативните примки и да предоставим своят вътрешен разговор на позитивния си ум, а след това на своя неутрален ум. Когато се лъжем, преструваме се и си пробутваме външни формули, това не работи и ние го знаем.

Формулата, която Йоги Бхаджан ни е дал е „Аз съм щастлив(а). Аз съм здрав(а). Аз съм благословен(а).“

Харесвам я. Рецитирах си я. Но за мен не работеше. Обаче „Аз съм богата“ сработи. А „богат“ със сигурност включва „благословен“.

Богатството за мен е резултатът „да съм благословена“ - с извършването на своята садхана в продължение на 40 години.

(Не се притеснявайте. Енергията на планетата се промени. Не е нужно да чакате 40 години.) Налага се обаче, да провеждате своите духовни занимания, за да може да сработи и за вас. Резултатите сега идват по-бързо.

Трябва да бъдем честни и да експериментираме с това как различните думи работят за нас. „Аз съм богата“ работи за мен. Не защото съм финансово заможна. А защото променя моят вътрешен разговор относно финансовите грижи. Разрушава стария модел и започва нов диалог.

След като започнах да си повтарям новата мантра/утвърждение, започнах да виждам подаръци навсякъде и във всичко. Станах дори по-щастлива, когато отбелязах всичките си дарове. Тялото ми се отпусна още повече. И разбира се, сме по-здрави с по-малко стрес.

Режим за привличане на благосъстояние

Богатството и просперитета не се отнасят само до пари, те включват духовното състояние на търпение, осъзнаване, доброта, състрадание, интуиция и много повече. Започнах да разпознавам цялото духовно „богатство“, което съм привлякла през годините и се почувствах много благодарна.

Благодарността ни притегля към неутралния ум. Чувството за богатство издигна двойнствения ми ум до неутралния! В неутралния ум ние сме на такава висота, че можем да променим своето отношение и програмирания си начин на мислене. Реално ние можем да променим своя вътрешен диалог.

Умът ми започна да води нов разговор, насочен към благодарност за всички мои духовни и материални дарове. И тогава схванах - това е част от процеса на придвижване от режима на борба, към режима на привличане – основното учение на Йоги Бхаджан.

Колкото по-щастливи сме ние, толкова по-силно сияе нашето тяло. Нашето сияйно тяло е механизмът ни за привличане, то се явява десетото тяло и е най-близо до краят на нашето пътуване. (Моето число за Път е 10, което отговаря на сияйното тяло.)

Издигане и спускане

Духовният път през Ерата на Водолея изисква и двете – издигане към горните чакри, както и спускане надолу към ниските, за да се въплътят там високите духовни вибрации. Издигането естествено ни отдалечава от физическия свят и желанието да бъдем в него. Ние не проявяваме себе си чрез високите чакри. Чрез тях ние бягаме от действителността. И тук лежи най-голямата тайна на проявлението. Ние трябва да внесем духовни сили в нашите тела, да съумеем да ги съхраним и да трептим с тях така, че те да се проявят. Колкото повече въплъщаваме и излъчваме духовна светлина, толкова повече се превръщаме в механизъм на привличане.

Ние имаме нужда първо да издигнем нашата честота, да се свържем с духовните сили и техните дарове, за да ги въплътим. Това е деликатен и фин процес на обединяване на нефизическа светлина с физическо тяло, свързване на тази висока честота с Майката Земя по такъв начин, че да станем достъпни и да може Тя да се прояви чрез нас. Имаме нужда и от двете – високата духовна честота и връзката ни с Майката Земя, за да можем да се отпуснем и да привличаме.

Просперитетът е голям проблем в духовното пътуване защото обичайните пътища не само се съсредоточват в издигането, но осъждат ниските чакри и пренебрегват спускането към тях. Идеологиите, които следват пътищата на висшите чакри, реално отрязват връзките, които правят проявлението възможно. Точно затова Йоги Бхаджан ни учеше винаги да работим с ниските чакри, за да можем да въплътим и да се насладим на всичките страни на благосъстоянието.

Семантика или какво значи „Благословен“?

В миналото „Благословен“ се е свързвало с идеологиите на висшите чакри – означавало е да се откажеш от света, да се отречеш, да станеш монах, садху, мистик. Но това няма нужда да го правим повече. Йоги Бхаджан ни учеше, че да си беден е проклятие, защото тогава нямаме средства да се грижим за себе си и да служим на другите. Обръщайки внимание на значението и на това как думите влияят на нашата психика чрез пасивна асоциация, може да ни помогне да се освободим от съпротиватa на спускането към ниските чакри. Когато избираме думите, с помощта на които говорим със себе си, ние можем да станем едно цяло със светлината си отвътре и да доведем до край проявлението на целите на нашия духовен път.

„Благословен“ би следвало да работи за нас на всички нива. И работи! Когато осъзнаем всички подаръци, които са ни били дадени, ние ставаме по-богати, от колкото можем да си представим.

Онзи ден, приятелка ме представи на новия съсед. По-късно ми каза, че съседът я попитал, „Коя е тя? В нейно присъствие почувствах такова умиротворение?“ Тази случка накара умът ми да започне да ми говори с новата ми мантра. Когато осъзнах как моето богатство служи на другите, се почувствах наистина благословена и безкрайно благодарна.

Реших да споделя тази история защото знам, че много от моите дългогодишни Кундалини Йога приятели се опитват от години да танцуват този духовно/финансов танц. Това и трябва да правим. Надявам се хората от новото поколение да извлекат полза от нашата работа. Ние създаваме нова духовна парадигма за домакините и се измъкваме от обетите за бедност, монашеството и йогийските програми за отричане.

Духовното благосъстояние може да работи за нас

Можем да преживеем опита как духовното благосъстояние работи за нас във физическата реалност. Петата сутра, дадена от Йоги Бхаджан за живота в Ерата на Водолея гласи „Вибрирайте с Космоса и Космосът ще разчисти пътя ви.“ Отплатата я има и тя е в нов формат.

Налага се да открием начин да обучим ума си за да не може той да ни саботира. Духовното богатство е необходимо и велико, а ние трябва да почитаме материалното благосъстояние по същия начин. Ние просто трябва да се откажем от съпротивлението и да позволим духовното богатство да работи за нас. Не може да се лъжем, казвайки си „Аз съм богат/богата.“ Ние признаваме своето духовно състояние и му позволяваме да ни служи. Придвижваме се към истинска благодарност за изумителните вътрешни дарове на нашата духовна практика и осъзнаваме преминаването си към режим на привличане. Освобождаваме се от всички обети за бедност, които упорито са доминирали нашата психика на несъзнателно ниво. Разпръскваме любов към света и допринасяме за световния мир. Не молим Космоса, нито се пазарим с него; ние вибрираме с Космоса.

Това утвърждение/мантра ни помага да променим начина, по който говорим със себе си така, че негативното да спре да доминира в нашите мисли и да саботира механизма ни за привличане.

Това е ВАШАТА мантра и вашият ум

Придвижването към режим на привличане е процес. Това, което трябва да направите, за да свържете точките, е вашата програма. Изберете която и да е мантра/утвърждение, която ви пренася в неутралния ум и благодарността. И не забравяйте – вашата мантра и вашият вътрешен диалог имат голямо значение. Използвайте всичко, което помага на умът ви да бъде честен в разговора между вас и вас. Упражнявайте се с всичко, което поддържа вашата увереност в това, което казвате и правите за преминаването в режим на привличане. Опитвайте и наблюдавайте резултатите.

Медитации

Има много медитации, измежду които можете да избирате. Тези, които съм предложила в предишните си публикации са -

МА – Медитация, която ни помага да се спуснем към първа чакра, за да привлечем материално богатство.

Ад Наад Крия – Медитация за Телепатично Общуване.

Също така съм практикувала

Гурпрасад Медитация, която развива у нас благодарност, смирение и способност за приемане; изложена е по-долу.

Докато Слънцето се намира в Близнаци, предлагам една минимална програма от 11 или повече минути - Ад Наад Крия, следвана от 3-5 минути Гурпрасад Медитация.

Гурпрасад Медитация

(Преподадена от Йоги Бхаджан на 14ти декември 1977г.)

Седнете в удобна медитативна поза и съберете дланите в шепи на нивото на сърцето, дланите са обърнати нагоре, мишниците са притиснати към гръдния кош, очите са на 1/10 отворени, с възможност да се затворят. Почувствайте как искате благословия от Бог. Поддържайте гръбначния си стълб изправен – (изкривеният гръбнак ще направи човекът изкривен, дори и в молитвата).

Почувствайте, как нещо капе към вас от небето: Божествена светлина, потокът на живота, всевишната Сила – това, в което вярвате. Исус Христос ви изпраща бисквитки! Или Моисей. Или Дядо Коледа. Няма значение.

Почувствайте как нещо капе отгоре в шепите ви. Потопете се в тази представа докато не я усетите като действителност. Нека всичко бъде просто – само поискайте чиста благодат. Направете го само за 3 минути – това не може да бъде правено твърде дълго, но направете най-доброто, което можете.

Бележка: Съществува една малко по-различна версия на тази медитация – времето за изпълнение е неопределено, а коментарът е слединият:

Гурпрасад означава „дарът на Гуруто“. Докато правите тази медитация, почувствайте как ви обливат всички небесни благословии – здраве, богатство, щастие, вашият предел и вашата Сила. Просто го оставате да се случи. Изпълнете своето сърце и душа с всичките дарове на природата. Просто медитирайте върху безкрайния поток на Вселенската Душа и почувствайте дълбокия прилив на духа. Тази поза е много отпускаща. Финото притискане на точките на меридиана в гръдния кош води до незабавно отпускане.

Коментари, дадени от Йоги Бхаджан:

Хайде да станем стари, стари човешки същества, на стотици години. Пълзели сме на колене – никога не сме се изправяли в пещерите си и сме имали някакви космати неща, на които сме спели, свити като кучета. Виждали ли сте спящо куче? Това е бил човешкият начин на спане. Рано сутринта, човешкото същество не е ставало – пълзяло е на колене, сядало е на пети или е изпъвало краката си напред. Разказвам ви оригиналния, удобния начин за молитва. В ислямските държави все още го правят.

В началото всичко съществува във въображението, като отпечатък. След това започвате да усещате опита и всичко се превръща в реалност. Това е разликата между въображението и реалността. Бъдете прости. Вие не сте, затова ви е трудно да се съсредоточите.

Автор: Гуру Раттана

Превод: Весела Налбанчева (Dass Nidhan Kaur)

Статията е преведена от блогът на Гуру Раттана на www.yogatech.com/Guru_Rattana_Blog

Гурпрасад Медитацията е от книгата „Transition to a Heart-Centered World”- 2-ро издание, стр. 167.

Гурпрасад Медитацията можете да намерите също и в Урок 24 - „The Gift of Giving and Receiving” в онлайн курсът по Кундалини Йога на www.kundaliniyoga.org

You Might Also Like:
bottom of page